JİNEKOMASTİ

imgsolbolumlar-jikenomasti

JİNEKOMASTİ

JİNEKOMASTİ NEDİR?

Erkeklerde meme bezi dokusu artışı ile meme büyümesine jinekomasti denir. Jinekomasti erken çocukluk, ergenlik veya yaşlılıkta (60 yaş ve üstü) ortaya çıkabilir ve normal bir değişiklik olabilir. Erkekler hormonal değişiklikler veya ilaç yan etkileri nedeniyle jinekomasti yapabilirler. Bir veya her iki göğüste olabilir. Pek çok jinekomasti vakası tedavi gerektirmez. Bununla birlikte, kozmetik nedenlerle, durum benlik saygısını etkileyebilir ve birisinin kamusal faaliyetlerden çekilmesine neden olabilir. Jinekomasti ilaç, ameliyat veya bazı ilaçların veya yasadışı maddelerin kullanımını durdurarak ta tedavi edilebilir.

JİNEKOMASTİ NEDEN OLUŞUR?

Jinekomasti, hormonal değişikliklere bağlı olarak, en sık 13-15 yaşlarında veya daha büyük erkeklerde görülmektedir.  Bu yaşlar arasında oluşanların çoğunluğu fizyolojik olup, genellikle belirli bir nedeni yoktur.

KENDİLİĞİNDEN GEÇER Mİ?

Yenidoğan çocukların %90’ında bu durum kendiliğinden bir yıl içinde geçer. Hayatın ilk 1-2 yaşından sonra geçmeyen bu durum kalıcıdır.

JİNEKOMASTİ NEDENLERİ NELERDİR?

Erişkin erkeklerde, meme kanseri olasılığı hatırlanmalıdır. Ayrıca, jinekomastiye yol açan diğer durumların da bu hastalarda incelenmesi gerekir.

Bunlar arasında: Hormon bozuklukları; testesteron azlığı ile seyreden rahatsızlıklar ve bazı sendromlar, östrojen artışı yapabilen durumlar; testis tümörleri, böbrek üstü bezi tümörleri, tiroid bezi hastalıkları (hipertiroidi veya guatr),

Hepatit, siroz, akciğer kanseri, akciğer hastalıkları, bazı organların kanseri, tiroid bezi hastalıkları, testis hastalıkları, bazı ilaç ve maddelerin uzun süre kullanımı (alkol, amfetamin antidepresanlar, uyuşturucu madde, vücut geliştirmede kullanılan anabolik steroidler) ve eroin veya benzeri uyuşturucu kullanımı, kilo almak veya kas yapmak için steroid kullanımı gibi sebepler sayılabilir.

Dolayısı ile şikayeti olan kimselerin öncelikle doktor kontrolünden geçerek zeminde yatabilecek hastalıklar açısından detaylı bir tarama yapılması gerekir.

AMELİYATTAN ÖNCE NELER YAPILMALI?

Ameliyat genel anestezi altında yapılacaksa Hastanın ameliyat öncesi 6- 8 saat, ameliyat sonrasında 4-6 saat  midesi boş olacak şekilde hiçbir şey yememesi ve içmemesi istenir.

AMELİYAT RİSKLERİ NELERDİR?

Ameliyat sonrasında her iki meme arasında asimetri (iki taraf arasında fark), meme altında kan veya sıvı birikimi (hematom, seroma), meme başı nekrozu (doku çürümesi) ve enfeksiyon oluşabilir.  Ancak doku kaybı ve infeksiyon görülme olasılığı çok çok azdır.

Jinekomasti tedavisi Meme büyümesi durumda spor veya özel antrenman gibi girişimler önlem olamaz. Jinekomastide cerrahi tedavi tek çözümdür ve herhangi bir ilaç tedavisi söz konusu değildir. Seçenekler ise hastalığın tipine göre belirlenir. Glanduler ve karışık tip durumunda meme başından kesi tekniği ile fazlalıkların alınması söz konusu iken, yağlı tip liposuction uygulamaları oldukça başarılı sonuçlar verir.

Hastanede 1 gece kalmayı gerektiren, genel anestezi ile yapılabilen girişimlerde tolere edilebilir ağrılar yaşanabilir. Ameliyat sonrasında ortalama 3 hafta kadar özel bir korse kullanımı ile nekahet süreci başarı ile geçirilir.

Jinekomasti tedavisinde özellikle ses dalgalarının kullanıldığı vaser liposuction’ın hastalar açısından iyi sonuçlar vermektedir.

Ameliyattan sonra yedinci gün civarında dikişler alınır. Hasta ameliyattan hemen sonra ayağa kalkabilir. 1 gün içerisinde de normal faaliyetlerine dönebilir. Ancak spor aktiviteleri için 1-2 hafta beklemek gerekir.

Bu uygulama Meme bölgesine uygulanır.