ESTETİK AMAÇLI BOTOKS

imgsolbolumlar-estetikamaclibotoks

ESTETİK AMAÇLI BOTOKS

ESTETİK AMAÇLI BOTOKS NEDİR?

Botoks; “Clostridium botulinum” isimli bakteriden elde edilen tıbbi bir proteindir. Bu protein, aslında çok uzun zamandır göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Kırışıklıkları gidermek amacıyla ise 20 yıldır güvenli ve başarılı bir şekilde kozmetikte kullanıma girmiştir. Botoks; orta ve derin kırışıklıkları gidermede cerrahi olmayan, kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedir.

Botoks tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız bu tedaviyle ilgili beklentilerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşmalısınız. Doktorunuz bu tedaviyle alacağınız sonuçları sizinle paylaşacak böylece tedavinin başarısı sağlanacaktır. Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına ve cilt özelliklerine göre planlanır. İşlem öncesinde lokal anestezik bir krem sürülebilir. Kişinin kas yapısı göz önüne alınarak belirlenen kırışıklık noktalarına çok ince uçlu iğnelerle küçük dozlarda enjeksiyon yapılır. Tedavi genelde 10-15 dakika sürer ve uygulama sırasında minimal rahatsızlık hissedilir. İlaç, yalnızca enjekte edilen bölgede etkilidir genel dolaşıma karışmaz. Uygulamadan sonra 3-7 gün içinde beklenilen etki başlar. 18-65 yaş arası herkese uygulanabilir. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez. Uygulama sonrası uygulama bölgelerinde şişlik ve minimal morluklar gelişebilir.

Bu uygulama özellikle yüz ve boyun bölgesine uygulanır.