AŞIRI TERLEME TEDAVİSİ

imgsolbolumlar-asiriterlemetedavisi

AŞIRI TERLEME TEDAVİSİ

AŞIRI TERLEME TEDAVİSİ NEDİR?

Terleme vücut ısısı arttığında, düşürmek için verilen bir tepkidir. Aynı zamanda toksinlerin dışarı atıldığı bir reaksiyondur. Terleme çok sağlıklı ve olması gereken bir mekanizmadır. İç ve dış ısı farklılığını korumaya çalışır.

Tedaviye başlamadan önce bu sorunun nedeninin saptanması gerekmektedir. Öncelikle hastanın kilo durumu incelenir. Kullandığı ilaçlar ve varsa rahatsızlıkları gözden geçirilir. Hastaya ilk önerilen basit tedavidir. Terleme önleyici ilaç, merhem ve spreylerle bu sorun ortadan kaldırılmaya çalışılır. Bu yöntemin fayda etmediği durumlarda cerrahi tedavi uygulanır. Bu tedaviyi plastik cerrahın uygulaması gerekmektedir.
Son yıllarda tüm dünyada estetik amaçlı kullanılan botoks, aşırı terlemenin tedavisi olarak kullanılıyor. Koltuk altı terlemesi, el ve ayak terlemelerinde botoks tedavisiyle belirli bir sürede o bölgedeki terlemeye yol açan uyarılar azaltılabilmektedir. Etkisi kalıcı değildir. Aşırı terleyen bölgelerin cilt içine ve altına iğneler ile enjeksiyon şeklinde uygulanır. Aşırı hassas bölgelerde ağrı fazla olacağından botoks enjeksiyonu yapılmadan önce bu bölgelere lokal anestezi altında madde enjeksiyonu yapılır veya topikal olarak anestezik maddeler sürülebilir. Gerekli uyuşma sağlandıktan sonra botoks, aşırı terleme olan bölgelere yapılabilir. Terleme azalması 1 hafta içerisi de ortaya çıkar. Hafif kızarıklık ve ağrı dışında başka bir sorun teşkil etmez. Çok nadir alerjik durumlar ortaya çıkabilir. Bu yüzden operasyonun tecrübeli bir estetik tarafından uygun şartlar altında yapılması gerekmektedir.

Bu uygulama koltuk altı, el ve ayak bölgesine uygulanır.